Klanten komen naar jouw showroom voor de beleving. De ervaring. Om al hun zintuigen te laten prikkelen. Want willen ze dat niet, dan is het doen van een online aankoop veel gemakkelijker, toch? Digitale schermen inzetten in je showroom is dé manier om die ultieme klantbeleving te creëren. Het zorgt voor interactie, originaliteit en echte verbintenis met jouw bedrijf of merk.
Dit is hoe digitale schermen jouw showroom verrijken
Digitale schermen in je showroom zorgen voor interactie en daarmee voor de ultieme klantbeleving. Oftewel: het beïnvloedt het gevoel dat iemand heeft bij jouw bedrijf of merk op een positieve manier. Specificeren we dit, dan komen we uit op voordelen als:
- Je brengt je USP’s en producten op speelse en originele wijze onder de aandacht;
- Door een bezoeker visueel te stimuleren, verlaag je de perceptie van wachttijden;
- Je speelt in op de behoeftes die jouw bezoekers hebben op dát specifieke moment.
Inspelen op de behoefte van dát moment
Het laatste voordeel verdient misschien nog de nodige aandacht en uitleg. Inspelen op de behoeftes die jouw bezoekers hebben op dát specifieke moment: wat wordt daar precies mee bedoeld? En, nog interessanter: hoe draagt digital signage hieraan bij?
Hangt er bijvoorbeeld een beeldscherm in de buurt van een product, dan gebruik je hem om informatie te geven over specificaties of kortingsacties. Is het bijna kerst? Dan zet je het scherm in om bezoekers fijne feestdagen te wensen. En hangt er een display bij de kassa, dan kun je de klant bedanken voor de aankoop en focussen op klantenbinding. Een digital signage-scherm is niet afhankelijk van een externe computer of mediaspeler. En content wijzig je dus eenvoudig, snel en op ieder moment van de dag.
Hoe autodealers digitale schermen inzetten in de showroom
Een mooi voorbeeld van hoe dit zich in de praktijk vormgeeft, zijn autodealers. Autobedrijven hebben een divers scala aan klanten over de vloer. Van mensen die een nieuwe auto willen kopen tot mensen die langskomen om hun eerder gekochte auto op te halen of die langskomen voor vragen of een (service) beurt. Iedere klant bevindt zich in een andere fase van de customer journey. Door verschillende digital signage schermen te plaatsen, verspreid door de gehele showroom, spelen de autodealers altijd in op het moment en op de customer journey-fase waarin iemand zich bevindt.
Meer informatie over digitale schermen in je showroom
AV Center Zuid is jouw partner voor audiovisuele oplossingen. Wil je meer weten over de inzet van bijvoorbeeld digital signage in jouw showroom, neem dan gerust even contact op met onze product specialisten. Zij voorzien je graag van advies voor de beste oplossing voor jouw showroom.