“We halen wel een scherm bij de Media Markt”.

Laat ik voorop stellen, de Media Markt is een fantastische winkel. Ik kom er in ieder geval graag omdat ik fan ben van technologie. En die hebben ze in overvloed. Zo heb ik een mooie tv in huis staan die mij dagelijks veel plezier brengt als ik ’s avonds op de bank zit en voetbal, Netflix of simpelweg het nieuws kijk.

Maar wat als je nou een bedrijf bent en een beeldscherm nodig hebt, bijvoorbeeld voor je ontvangstruimte of vergaderruimte. Is een consumentenscherm dan een verkeerde keuze? Dat hoeft niet. Dat is afhankelijk van het doel.

Staat het scherm de hele dag aan? Of slechts een aantal keren per dag. Wil je het scherm zelf handmatig aan- en weer uitzetten of wil je liever dat het in de ochtend automatisch opstart en zich automatisch in de avond weer afsluit? En wil je dat medewerkers direct in het juiste menu voor presenteren of videovergaderen terecht komen in plaats van tussen de Netflix en Videoland apps belanden?

Zakelijke schermen hebben misschien niet altijd de ‘sexy’ uitstraling van een consumentenscherm. Zakelijke schermen veranderen dan ook niet vaak qua uitstraling. Ze zijn misschien wel ‘saai’ zwart. Echter straalt dat wel professionaliteit uit. Wil je een jaar later er nog een scherm bij? Dan is de serie van het consumentenscherm alweer vernieuwd en heb je voor je het weet meerdere merken in verschillende uitvoeringen in huis hangen. Het nieuwe scherm heeft dezelfde zakelijke uitstraling omdat ze er nagenoeg altijd hetzelfde uit zien.

Allemaal leuk, maar een zakelijk scherm is natuurlijk een stuk duurder dan een consumentenscherm. Dat hoeft helemaal niet. Want heb je al die technologie op het werk nodig die je thuis op de bank ook verwacht? Denk aan al die streaming apps en Ultra HD kwaliteit. Daar betaal je voor terwijl je op het werk er weinig aan hebt. Zakelijk verwacht je juist andere functionaliteiten dan thuis op de bank. Al met al zien we dat een zakelijk scherm helemaal niet duurder hoeft te zijn dan een consumenten scherm. En zo zijn er nog genoeg andere zaken die wellicht eens interessant zijn om te belichten.

En wat betreft ‘het altijd aan staan’ van het scherm. Loop eens naar de entree binnen jouw bedrijf en kijk eens naar het scherm wat er hangt. “Staat jouw scherm op dit moment eigenlijk wel aan?” En straalt het professionaliteit uit? Het is vaak de eerste kennismaking en gevoel dat een gast bij het bedrijf krijgt bij binnenkomst. Heb je daar wel eens bij stil gestaan?

Deze blog is geschreven door onze productspecialist Robert Didderen. Robert helpt je graag bij vragen over het inzetten van zakelijke schermen voor jouw bedrijf. Of het nu gaat om bijvoorbeeld etalageschermen of narrowcasting, Robert vindt altijd een passende oplossing voor jouw vraag. Neem gerust contact met hem op via 046 – 763 04 04.